2015-07-01

OOTD - The cool kid in Harajuku


OOTD for some days ago.

Normally I don't wear "cool" japanese streetwear, but lately I've found it very interesting. If most of my friends see this outfit, they won't call it cool at all, 'cause the idea of being cool in Japan is very different from cool fashion in Denmark.

But for japanese streetwear being a little plain is cool (at least it's one way to do it). An oversized t-shirt is also very cool, I took my boyfriends because he forgot it at my place. So that outfit is what I ended up with!

The shopping list:
T-shirt; H&M
Necklace: Claire's
Shorts: WEGO
Knee-high socks: Netto

2 kommentarer:

  1. Hej, jeg er vild med din blog synes den er super god ;) kan især godt li din tøjstil... jeg kan se du tit bruger knæstrømper og andre lange strømper, kunne du måske lave et indlæg hvor du viste dem du havde frem og evt hvordan man kan bruge dem? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :)
      Ja, jeg fik desværre aldrig tid til at lave sådan et indlæg (jeg gætter på det er dig fra A&A også?), og som du kan se er der sket ændringer på bloggen. Sproget er blevet til engelsk og indlæggene meget kortere. Indlæggende er blevet kortere, fordi jeg følte, at jeg ikke helt gad blogge mere, så jeg tænkte, at hvis jeg bare gjorde indlæggende kortere, ville jeg måske magte at skrive noget. Det har lykkedes lidt, men i september fik jeg et arbejde, og jeg bruger næsten intet tid derhjemme (Når jeg har fri, er jeg hos min kæreste), og har derfor heller ikke kunne gå i det meste af mit tøj, fordi jeg har uniform på arbejdet (må indrømme jeg savner at kunne gå i alle mine outfits).
      Jeg er derfor meget ked af det, men jeg tror ikke, der kommer sådan et indlæg. Det kræver rigtig meget af min tid, hvis jeg skal skrive et, og jeg vil ikke love noget.
      For mig er det logisk, hvordan man benytter knæstrømper til et outfit, så jeg ved ikke helt, hvilke råd jeg kan give der. Det er ikke fordi jeg personligt bruger nogen retningslinjer til, hvornår jeg kan have knæstrømper på eller ej, jeg benytter dem faktisk mest, fordi jeg synes det er ret koldt her i Danmark. Jeg kan dog godt prøve, at fortælle, hvad jeg gør i min process af at vælge knæstrømper:
      Hvis jeg vil have knæstrømper på diskret, fordi det kun er grundet det er koldt, har jeg gerne sorte leggings og sorte knæstrømper på, så skiller de sig ikke ud.
      Hvis det skal være en del af outfitet vælger jeg gerne et par som giver en "rød tråd" til resten af sættet. F.eks. hvis nederdelen er rød, blusen sort, leggings sorte og derfor vælger jeg røde knæstrømper til fordi det bryder det sorte i sættet.
      I fleste tilfælde, der vælger jeg dog knæstrømper som passer til blusen, så mit udgangspunkt er gerne blusen. Man skal heller ikke være bange for at sætte tern og striber sammen, så hvis din bluse er stribet, så bare tag ternede knæstrømper på, det bryder, igen, et alt for "stribet" look ;P
      Hvis man har mønstrede knæstrømper (har selv med blomster, enhjørninger etc.), er det vigtigt at vide, hvilken STIL du benytter dem til. Det er svære med mønstrede knæstrømper, fordi det kan se dumt ud, hvis ikke du har en stil til dem. Mine mønstrede er gerne pastel og lyserøde, derfor benytter jeg dem til de japanske tøjstile Fairy Kei, Fairy Decora, Decora osv., fordi der er det tilladt i selve stilen at benytte mønstrede knæstrømper, eller to forskellige slags knæstrømper sammen. Nogen gange prøver jeg to forskellige knæstrømper samtidig til sådan et sæt, for at se, hvilket par af strømperne passer bedst, og så tager jeg dem på, som jeg føler for :)
      Mønstrede knæstrømper passer ikke til et "klassisk" look, som hvis man har en ensfarvet bluse på og nederdel, skal du helst ikke benytte mønstrede knæstrømper, det kan ødelægge looket. Der er selvfølgelig undtagelser, som hvis du f.eks. har meget tilbehør på til sættet eller blonder på blusen eller andet lignende. Til gengæld hvis du har en mønstret bluse på i f.eks. lyserød og hvid, kan du sagtens tage nogle mønstrede knæstrømper med lignende farver inkorporeret i mønsteret. Men husk; alt med måde. Det kan også hurtigt se dumt ud, hvis der er FOR mange mønstre i sættet, så bare fordi du har en mønstret bluse på, er det ikke ensbetydende med, at knæstrømperne passer. Derfor ville jeg altid prøve dem på, og vurdere om det ser pænt ud sammen eller ej.
      Jeg håber, det kan give lidt indblik i, hvordan du kan benytte dine egne knæstrømper - du er velkommen til at stille flere spørgsmål til det, hvis du stadig er i tvivl om, hvordan du kan bruge dem eller andet :)

      Slet