2013-01-26

La Glace

Så har jeg været på La Glace her i starten af året, det er kendt som Danmarks ældste konditori! Det ligger på Strøget i København, i nærheden af Jorcks Passage.

Et stykke Efterårskage, yum~

Noe med et stykke Sportskage!

Når man bor i Danmark, er der lidt nogle ting som bare står på "must" listen, ligesom i alle andre lande. Og at være inde på La Glace mener jeg personligt er en af dem.
Som sagt er La Glace Danmarks ældste konditori, og eftersom jeg har fået en veninde fra Japan, tænkte jeg, at det måtte lige være en af det ting hun skulle prøve i løbet af det år, hun er her.
Jeg havde godt nok heller ikke været på La Glace før, hvilket helt aldeles er grundet prisen! Et stykke "lagkage" koster 52 kr., at det så smager som himlen er jo en helt anden sag.
Jeg synes, at det var på tide, at jeg også selv fik det prøvet, så det var jo en perfekt lejlighed at prøve den konditor, som alle kender og går og snakker om.

Jeg købte mig et stykke såkaldt "Efterårskage", hvilket er en kage, der består af chokoladetrøffel, chokoladebunde og overtrukket med chokolade :D
- Super lækker chokolade kage! Yum, yum! Den var virkelig fantastisk!

Min japanske veninde, købte et stykke "Sportskage", som er selve La Glace's vartegns kage. Den består af knust nougat, flødeskum, makronbund og karamelliserede vandbakkelser!
- Den smagte også godt, personligt er jeg ikke ligeså glad for flødeskums lignende kager, men denne her var faktisk rigtig god! Det overraskede mig virkelig, for normalt har jeg svært ved at spise kager med creme (Fail, I know xD), men nu er det jo også top konditorkager, så det forventes vel at være godt? ;D

English summary: To visit Denmarks eldest "pastry shop", called La Glace, should be standing on ones "to-do" list if you ever visit Denmark. It's on "Strøget" in Copenhagen, and their cakes is seriously the best! It's very expensive, but it's just something you have to try once! And it tastes SO fabulous!

2 kommentarer:

  1. oh those look delicious! specially the chocolate one.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, yeah! It tasted super great! :D

      Slet