2013-01-28

Work in progress

Så er der lige en lille hurtig update fra mit kreative hjørne, med et arbejde i processen!


Jeg har fået hevet vandmalingen frem igen, og derfor fået malet lidt :D
Jeg er blevet inspireret af et velkendt engelsk "Mother Goose Nursery Rhymes" som går under navnet "Sing a Song of Sixpence", jeg kendte dog selv først til det rim, da jeg havde læst manga'en Godchild af Yuki Kaori.
Jeg synes det var et meget sjovt rim, så jeg har baseret mit vandmalings tegning på de første to vers, som lyder:

"Sing a song of sixpence,
A pocket full of rye;
Four and twenty blackbirds,
Backed in a pie.

When the pie was opened,
The birds began to sing;
Was not that a dainty dish,
To set before the king?"

Som i forhåbentlig kan se på billedet, er det en konge med en gigantisk tærte, hvor alle de 24 fugle flyver ud af den - alt sammen meget stiliseret. Billedet er selvfølgelig ikke færdigt endnu, da der mangler en del fugle og måske noget melodi.
Jeg overvejede også at skrive rimet på selve tegningen, men jeg ved ikke helt, om det vil ødelægge tegningen eller ej.

English summary: So I finally got to do some water painting again, and this time the drawing is based on an english Nursery Rhyme, called "Sing a Song of Sixpence." It's a work in progress since it's not done yet. The drawing is only based on the first two sections in the rhyme, which you can see higher up.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar