2014-07-12

Ankom til Japan

Jeg tog afsted fra Danmark af til Japan d. 7 juli, men fordi jeg fløj om eftermiddagen og skulle mellemlande i Düsseldorf var jeg først i Japan d. 8 juli, hvor jeg blev modtaget i lufthavnen af Noe.


Jeg havde en vinduesplads i flyet til Japan, og det var jeg mega glad for! Jeg elsker at kigge ud af vinduet i en flyver! Det er super pænt.


Da jeg blev hentet af Noe insisterede hun på, at hun skulle bære mine ting for en kort stund - så det så helt ud som om, hun var på vej ud at rejse!

Da vi stod i lufthavnen og var på vej ned mod togene, var der et tv-hold, der skyndte sig med at stoppe os, fordi de gerne ville interviewe os, omkring hvorfor jeg var kommet til Japan (mange andre udlændinge har også prøvet det!), men jeg måtte desværre svare på engelsk da mit japanske er virkelig dårligt! Det kan godt være, at man har lært de "basale" ting, men der er virkelig også meget man ikke forstår, også fordi japanere snakker super hurtigt. Det er som om, jeg overhovedet ikke kan noget japansk!


Efter interviewet skulle Noe og jeg hjem til hende med toget. Vi skulle til Hiyoshi st. og derfor fik jeg købt et Pasmo (det er ligesom vores rejsekort), det tog 2 timer dertil og det var virkelig dyrt! Men det er til gengæld billigt at rejse fra Jiyugaoka til Hiyoshi og omvendt, det koster kun 8,50 kr.! Desværre bor Noe lidt længere væk fra Hiyoshi st. så man skal med bus. Vi blev dog hentet af hendes mor i bil - hun er forresten utrolig sød!

Da vi kom hjem til Noe var det næsten aftensmadtid, så Noes mor lavede mad, og jeg mødte hendes far da han kom hjem. Vi fik dette til aftensmad:


Den første nat var virkelig svær at sove i, mest af alt på grund af jet lag. Jeg vågnede mit om natten og gloede ud i luften i nogle timer, hvilket så gjorde, at jeg sov til klokken tre om eftermiddagen dagen efter - Noes mor blev vildt bekymret, fordi jeg sov så længe, haha!
Noe var i skole, så vi skulle hente hende på Hiyoshi st. når hun kom med toget og så kunne vi lige handle samtidig. Alt i Japan af mad er super billigt! Man giver 8,50 kr. for en pakke Pocky, hvor man i Danmark giver 25 kr.! Det er så nice!

Tja, det var den første og halvt den anden dag af min tid her i Japan :)

English summary: I arrived in Japan the 8th of July were Noe picked me up in the airport. We were at her home around dinner time, so her mom cooked some nice tasting food :D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar