2014-07-17

Japan - Shopping i Shibuya 109

Noe havde tidligt fri d. 10 juli, det vil sige kvart over 12, så vi skulle mødes i Shibuya for at shoppe (og generelt se Shibuya!). Eftersom, at jeg på det tidspunkt virkelig ikke var særlig bekendt med togsystemet, tog Noes mor mig med til Shibuya, hvor vi mødte Noe, og hun tog mod sit eget ærinde bagefter.
Jeg er stadig overvældet over, hvor mange mennesker her er i Japan, og Noe sagde at det sågar ikke engang var særlig mange, fordi det var hverdag og forholdsvis tidligt.
Jeg er også stadig overvældet over, hvor høje alle bygningerne er!




Og det er sandt med hensyn til alle de automater, man kan altid få noget at drikke, da der står automater over det hele!


Udover at shoppe i Shibuya, så er det også der at statuen af Hachiko er. Det er en meget velkendt historie om en hund, der altid kom ned til Shibuya st. for at vente på sin ejer, som kom hjem fra arbejde med toget. Desværre en dag døde ejeren på sit arbejde, men hunden blev ved med at vente på ham i 9 år ved stationen indtil den selv døde. Derfor har Hachiko fået rejst en statue, da han er et symbol på loyalitet og trofasthed blandt japanerne. Det er en meget sørgelig og rørende historie.


Vi fik faktisk kun shoppet i et velkendt center ved navn Shibuya 109. Der er 8 etager kun med pigetøj, så det er et lille paradis, hvis man elsker alt muligt "kawaii" tøj, der er dog også nogle få butikker med mere "cool" tøj.


Lige nu er der Sailor Moon tema, fordi Sailor Moon Crystal lige er udkommet på TV her i Japan, det er en redo af den originale serie, hvoraf den skulle følge manga'en langt bedre end den gamle anime serie gjorde.
Vi gik ind og tog elevatoren op til 8'ende etage og gik ellers hele vejen ned og så på alle butikkerne derinde. Alt er utrolig kompakt og virkelig pænt, det er meget opstillet alt sammen.




Der er et meget interessant koncept de har her i Japan ved navn "Time Sale", det er hvor butikkerne holder tids udsalg, hvor man kan få alt i hele butikken med 50% af prisen, dvs. alt til halv pris. Det er mega awesome, men det larmer godt nok også! For der er to søde piger fra butikken som råber alt hvad de kan ude foran, at man skal skynde sig, for der er halv pris nu, samt hele butikken er proppet med tonsvis af andre mennesker som også benytter sig af Time Sale, of course.
Time Sale kan ses på billedet nedenunder med to piger fra Ank Rouge, der råber om 50%


Jeg fik ikke købt så meget igen, for jeg skal jo være her i 2 måneder endnu, så jeg behøver ikke gå helt hundred shopamok.
Jeg fik derfor kun købt et par ting i Min Plume og Lis Liza (der var 50% af i Lis Liza!).



I Min Plume fik jeg købt mig et par pumpkin shorts som jeg har ledt efter længe i Danmark, men jeg var hundred på at kunne finde herover i Japan, hvilket jeg allerede gjorde på min første shopping dag, yay!
Udover shortsne købte jeg også et armbånd med det såkaldte bolsjetema jeg allerede har en ring i.


I Liz Lisa købte jeg noget mere, for det er virkelig ikke så tit man lige rammer ind i 50% af prisen ved Liz Lisa når man køber online, så jeg fik alt super billigt i forhold til, hvad jeg normalt ville kunne have fået det til! Det var mega lækkert! Jeg fik købt en masse søde ting.





Jeg underskylder for den dårlige belysning, men det var midt om aftenen, så det var ret mørkt, da jeg tog dem. Alt tøjet har en let lyserød undtagen den øverste cardigan som er hvid.
Jeg behøver ikke rigtig bekymre mig om størrelsen, da der kun fandtes size 0, som er onesize, på det tøj jeg har købt, heldigvis er jeg en onesize, så jeg kunne sagtens passe det hele uden at prøve det på.
Som i kan se, så var jeg lidt beskeden med mine penge, da der er millioner af ting jeg også skal købe, men jeg skal helt klart have mere tøj igen! Jeg er så glad for at alt er SÅ nuttet herover! Jeg render bare rundt: "kawaii" "kawaii", til alle butikkerne i Shibuya 109! Jeg kan næsten ikke forstille mig, hvordan det kommer til at være i Harajuku!



Om aftnen havde vi Okonomiyaki og soba til aftensmad og en macha (grøn te) is til dessert!

English summary: I was out shopping in Shibuya 109, a big shopping mall with 8 floors of girls clothing. I was in heaven! Everything was so cute! And with a time sale of 50% I shopped things from Liz Lisa, because it's normally expensive. I bought the cute things you can see on the pictures.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar