2014-12-27

OOTD - Vintermoden i Japan


Da min far kom hjem fra Japan i November (noget tid siden godt nok) bad jeg ham om at tage nogle japanske mode blade med hjem. Det var rigtig dejligt at kunne få lov at se vintermoden i Japan og specielt se nogle af de ting, der ville komme ud hos Liz Lisa.
Desværre var himekaji moden (hovedsageligt den tøjstil Liz Lisa udgiver) her til vinter, dog stadig med bare ben eller tynde strømpebukser, hvilket for mit vedkomene er fysisk umuligt, da jeg personligt synes det er hamrende koldt her i Danmark og ikke har lyst til at fryse psykotisk. Så i stedet for at gå i så meget himekaji her til vinter, valgte jeg at gå efter det lidt mere almene japanske mode eller den mere "cool" Wego type (Wego er en bestemt tøjbutik i Japan, der sælger en stil, jeg ikke helt ved hvad er, for at være helt ærlig - hvorfor kan jeg dog ikke læse 100% japansk?!).

Hovedsageligt er store fletninger og mit naturlige bølgede hår utrolig in i Japans vinter, eftersom jeg selv synes mit naturlige hår er super generende, er jeg glad for, at fletninger altid kan bruges!
Udover "hårmoden" er en beret eller generelt en form for hue eller hat smart i Japan - min beret er originalt kun sort, så den røde sløjfe er en hårspænde jeg har sat på, for at give den det "nuttede" look (jeg ville ønske, jeg også havde en i baby lyserød eller hvid, men jeg kan bare ikke finde dem!). 
De knælange skørter og skjorten under trøjen er også populært i Japan (mine veninder som går i "normalt" tøj, har det alle på), samt mode bladene helt klart er enige med mine veninder med, at det er moden for "normalt" tøj nu ;) 
Jeg benytter for resten også en underbluse og nogle cykelshorts som er kaldet heattech i Japan, det er lavet af noget materiale som kaster varmen tilbage, og de virker!

Tingene er fra:
Beret: H&M
Sløjfe: Tiger
Skjorte: H&M
Trøje: Forever 21
Halskæde: Merchandise fra serien Loveless
Nederdel: En butik i Nippori i Japan
Thermo leggings: Netto
Knæstrømper: Kvickly
Heattech underbluse og cykelshorts: Uniqlo

English summary: Showing the japanese fashion this winter for "normal" clothing, where braids or wavy hair is in, as well as the clothing I'm wearing on the OOTD.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar