2013-04-01

J-popcon marts d. 15-17!

Jeg var til J-popcon igen i år! :D
Det var en virkelig hyggelig con, også selvom jeg ikke fik mødt så mange, jeg kendte i år. Det er ligesom vi alle er så gamle, at vi ikke kan have tid til at komme til sådan en hyggelig weekend, buh guys D:
Tilgengæld mødte jeg RIGTIG mange fra mit sommerkursus i Bosei! Det var virkelig hyggeligt at se dem alle igen - en masse krammer og hejsa'er xD
Jeg rendte for det meste sammen med min kæreste, Jacob, min veninde Cecilie og min ven Stefan i løbet af weekenden - så hen ad vejen endte jeg med nogle andre, jeg kendte og så'n.

I år så jeg J-Fashion showet, og er du gal jeg er ked af, at jeg ikke havde meldt mig til! Mit classic lolita tøj ville have været så sødt oppe på scenen! Jeg håber, jeg kan melde mig til næste år - jeg skal bare have fat i et flot hvidt underskørt.
Det var et rigtig flot show, og det glædede mig, at jeg kunne gætte rigtig mange af stilene som kom gående ned af runwayen. Jeg fik også mødt Sa-chan for første gang :D


Det var også virkelig vildt, at Akira Kuroda kom til J-popcon! Han er en manga-ka som bliver udgivet i Comic Party, og er den der har skrevet Prinsessen fra Oedo City! Han kom helt fra Japan og gav tre foredrag, hvor jeg var med til dem alle.
De var meget lærerige og underholdende at være til - der var mange morsomme input og det var absolut interessant! Desværre oversatte oversætteren nogen gange til lidt korte svar, i forhold til, hvad Akria sagde. Og andre gange måtte oversætteren også prøve at stille det spørgsmål, som vi spurgte mere høfligt til ham, da vi danskere faktisk ikke er så "høflige" igen, han fik mange private spørgsmål xD
Min pointe var, at det nok var svært at være oversætter.


Til et af hans foredrag fik han lige et spørgsmål om, hvilken karakter han selv havde opfundet var hans yndlings - og så fik han lynhurtigt lige tegnet hende! Nemlig hans hajpige fra hans populære yon-koma serie! :D
En meget nice tegning, en af mine venner fik lov til at tage med hjem! Ha, hun var fandme heldig!


Om lørdagen havde jeg mit lolita tøj på - det er mit første "sæt", og det var første gang jeg havde det hele på, så jeg var virkelig glad :D
Min veninde Sarah var kommet forbi om morgenen og havde sat mit hår i en stor sløfje, så det hele rigtig var kawaii (nuttet)!
Jeg synes jeg fik afbalanceret farverne rigtig godt, nu hvor det er mit første lolita sæt. Jeg føler mig virkelig pæn, sød, prinsesseagtig og nuttet, når jeg har det på, jeg elsker virkelig det tøj!

Så har jeg lige skrevet, hvor tingene er fra, hvis man skulle være interesseret:

Bluse: Hjemmesyet
Nederdel: Angelic Pretty (Classical Champagne Skirt)
Sokker: -
Sko: Offbrand
Hårsløjfer: Tiger
Øreringe: True Colors
Halskæde: Hjemmelavet
Ring: Pernille Madsen (Etsy Shop)
Taske: H&M


Om søndagen startede vi med endnu et smut forbi Maid Caféen, jeg havde min Stray Little Devil bluse på og katteøre samt hale.


På Maid Café fik vi en Macha bolle og An-pan, hvilket er noget virkelig lækkert japansk bagermad xD
En Macha bolle er en bolle med grøn te smag, og det smager virkelig lækkert!
En An-pan er en bolle med sådan noget sødt, rød bønne stads inden i, som smager vildt godt til brødet. Der kan ses et billede af den indeni nedenunder her:


En An-pan inden i - den smager super godt, så det kan anbefales at tage forbi en Andersens Bakery engang bare for at smage sådan en sag ;D

Alt i alt var det virkelig hyggeligt til J-popcon, og jeg var til mange af foredragene og showsne. Jeg fik også prøvet en WiiU for første gang, hvor vi spillede med nogle random søde mennesker.

Alle de ting jeg fik købt, viser jeg lige i næste indlæg, så i rigtig kan se, hvor alle mine penge endte ;D
English summary: I was to J-popcon 2013 in marts, and I met Akira Kurodo who is a mangaka there came all the way from Japan! He was so awesome! I ate an-pan and macha buns, and I met some people from my summertime at Bosei. I tried the WiiU and I had my Lolita clothes on when it was saturday. It was a very nice and lovely con as always, and I got to buy lots of things :D

2 kommentarer:

  1. Hvor er du sød! :)
    Dit Lolita outfit fra lørdag er rigtig fint :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha x3
      Mange tak! Det betyder meget, nu hvor det er mit første rigtige sæt :D

      Slet