2012-01-28

Bogen Serpina


Titel: Serpina - Klintespind
Forfatter: Helle Ryding
Forside: Lars Rosenquist Bech-Jessen 
Sprog: Dansk
Sideantal: 414
Udgivet: Oktober 2011
Forlag: Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck
Pris i boghandleren: 200 kr.

Så i dag fik jeg brugt mit ene gavekort fra julen i en Bøger & Papir. Jeg har lige købt den splinternye bog fra 2011 ved navn Serpina. Den har vundet BMF's (Bog- og papirbranchens ansattes børnebogspris) børnebogspris i 2011, så mine forventinger er ret høje.
Jeg har desværre ikke fået den læst endnu (Sjovt nok xD), men de første par sider som jeg har læst virker utrolig spændende.
Forsiden i sig selv er også fantastisk flot og meget tiltalende :D
Normalt er bøgerne altid bedst på engelsk, for det er som regel det originale sprog, men eftersom at denne bog er skrevet på dansk, så må sproget være vildt godt, da det jo self er originalen xD
Jeg ville også lige sige, at selve bogen er baseret på danske folkesagn og på de flotte klinte Stevns og Møn.

Jeg vil selvfølgelig lave en anmeldelse, når jeg har læst selve bogen, men nu er jeg ikke så hurtig til at læse bøger, da jeg ikke rigtig føler, jeg har så meget tid. Og nu er jeg generalt meget langsom i alt hvad jeg foretager mig, såååå x'D

Men hvis den lyder spændende kan jeg fortælle, at Troldspejlet har givet et hurtigt kig på den og Nyt Nordisk Forlag har selv lagt en video op på Youtube, hvor Helle personligt fortæller om bogen. (Bare tryk på linksene, så hopper du skønt derhen ;D)

Dette var bare alt, jeg lige ville komme ind på for nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar