2012-06-09

Flamenco Unico

En af mine veninder danser Flamenco, det er en smuk danseart, som stammer fra Spanien. Jeg elsker de flotte skørter, som de svinger rundt med under dansen, det er utrolig smukt! (Mit spanske blod bruser helt frem til overfladen xD)
Når, men hun skrev til mig, at der var opvisning her i morges nede ved Egedal Centeret, så selvfølgelig tog jeg min mor i armen og skyndte mig derned ;D 
Jeg var så glad for, at jeg kom forbi, det var super flot! De er virkelig et fantastisk Flamenco hold, også selvom det er første gang jeg ser Flamenco live. Jeg synes det var vildt, hvordan fyren kan se utrolig maskulin ud i forhold til kvinderne, som er ret så feminine, men stadig med en form for styrke.
Det var også flot, hvordan de kunne danse på så lidt plads! Og det lød mega godt med musikken, klappene og trampene.
Jeg tog en masse flotte billeder, og jeg har valgt nogle ud ;D

Her er noget af starten og den første stilart.

Min veninde som vifter skørtet ;D

Anden stilart, hvor deres lærer førte dansen.

Og det er, fordi jeg synes det så god ud xD

Tredje stilart, som bruges til fester, for den kan danses hele natten.

En solo til fest dansen!

Og holdet svinger skørterne og tramper videre.

Og her er de ved at slutte.

Jeg kan virkelig anbefale at se sådan noget Flamenco dans, det er helt unikt. Selve holdet bliver vist kaldt Flamenco Unico, så hvis man er lun på at gå til det, så er det jo bare at trykke her ;D

2 kommentarer:

  1. Hej. Hvor der det supergodt skrevet - og iagtaget. Og nogle flotte billeder. Vi er glade for, at du kunne lide det vi laver. Du kan altid følge med i hvad der sker, og hvad vi laver på www.flamenco-aqui.dk. Mange hilsner Flemming Weisdorff (guitaristen)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! :D
      Flamenco er utrolig smukt, og jeg havde overvejet at kreere et maleri snart, på baggrund af disse billeder - har fået min vandmalings lyst tilbage nemlig ;D
      Tak, det er godt at vide, jeg sætte forresten lige linket ind i indlægget, så alle kan trykke på det~ :3

      Slet