2013-04-08

Til Jylland for Kita Træf 13.1

Så var jeg til mit allerførste Kita Træf, som var Træf 13.1! Det blev afholdt helt i Jylland i Aalborg, så det var første gang, jeg overhovedet var i den by! Det er meget sjællendt, jeg kommer til Jylland, jeg har kun været der nogle få gange, så jeg er altid super spændt, når jeg skal derhen.
 
Jeg tog derud med min chef, Trieu, og en fra min skole, som skulle være chauffør til bilen. Jeg var taget derud som hjælper til Comic Party boden, og fordi det ville være godt med noget research  af en træf, så jeg kan blive meget klogere på det område.
Det var forresten også allerførste gang, jeg stod i Comic Party boden og solgte awesome ting! Level Up! Man kan godt sige, jeg kom ud i marken fra mit normale computerbaseret arbejde, tehe.
 
Vi tog afsted kl. 16.00 om fredagen, fordi vi lige skulle have overstået skolen først, og var derhenne om aftenen. 
Desværre måtte vi tage hjem lørdag nat ved en 1-2 tiden, fordi chaufføren skulle i skole om søndagen, eftersom hun havde nogle moduler hendes lærer manglede at sætte ind, og valgt at ligge dem alle om søndagen.
Det vil så sige, at vi kørte hele natten! Er du gal, jeg er smadret efter det - stadig i dag. Vi andre kunne jo heller ikke sove, eftersom vi skulle snakke med vores chauffør, så hun ikke faldt i søvn, ha, det er nok ikke lige frem så fedt, hvis det sker mens hun kører bil. Det er helt forståeligt, at vi skulle det, for hun var jo uden tvivl ligeså trætte som os! Så vi sang Disney sange, børnesange og legede ordlege. Det var på sin vis ret så morsomt, men alligevel var man totalt død grundet manglende søvn.
Det havde virkelig betalt sig at tage bilen, med alle de ting vi havde med derover til boden. Selvom vi tog afsted ret sent, fik vi stadig indtjent i nærheden af det mål Trieu havde sat for os, så det gav stadig pote! Banzai!
 
Jeg var ikke med til alle aktiviteter, da det ikke var alle jeg behøvede at være med til, og så kunne jeg jo stå i boden med min chef og veninde/chauffør.
Jeg kunne virkelig godt lide de quizzer, jeg var med til, men nu kan jeg generelt godt lide quizzer i det hele taget. Holdquizzen var virkelig god! Jeg blev overrasket over, hvor mange af svarene jeg egentlig kunne. Specielt inde for kategorien "Nyheder", men det er nok grundet mit arbejde.
 
Jeg har ikke rigtig taget nogle billeder, fordi vi havde gang i en masse, og det faldt mig ikke rigtig ind at gøre det x'D
Men jeg fik dog filmet en kort, lille video med "Castiel" (Supernatural) og en vampyr (vores chauffør), der synger "Part of Your World" fra Disneys Den Lille Havfrue. Jeg måtte bare lige have et lille klip af det!
 

Tilgengæld fik jeg købt et par ting, da der var folk som også solgte brugte ting, samt "Louise" (Kendt som MangaAnimeLover) havde en lille bod med hendes super lækre og smukke lolita smykker! Jeg elsker hendes arbejde, så jeg fik også lige købt noget af hende, hvilket i kan se på billederne.
 
 
Først og fremmest var vi i butikken Laserdisken, hvor jeg fik købt Arriettys Hemmelige Verden, hvilket helt klart var på tide, at jeg fik den til samlingen af Studio Ghibli film.
Udover det købte jeg også The Cat Returns, som også er en Studio Ghibli film, men ikke af Hayao Miyazaki, men af hans partner ved navn Hiroyuki Morita. Det er den første film, jeg ejer med ham som instruktør. Det bliver spændende at se, hvordan han skaber film.

 
Så fik jeg lige set disse manga'er fra den brugte afdeling, og måtte self lige have dem. St. Lunatic High School 1 havde jeg faktisk i forvejen, men jeg kunne kun købe volume 1 og 2 som et sæt.
Da jeg uden tvivl gerne ville have 2'eren, da serien kun er i 2 volumes og udgået grundet forlaget er Tokyopop, blev jeg nødt til at købe dem begge. Det er anden gang, jeg har stået i det problem. Men nuvel, jeg sælgere 1'eren, hvis nogen skulle være interesseret.
Udover at jeg endelig fik en slutning på St. Lunatic High School, så jeg at Mamotte! Lollipop 1-2 var til salg! Jeg har altid syntes konceptet i den serie af Michiyo Kikuta var sødt, og i mine to thailandske Comic Club bøger, er der bl.a. et kapitel derfra. Så de to volumes måtte lige ejes så.

 
Derefter var vi i en butik der hed Comic Express. De solgte basalt amerikanske tegneserier, men de havde et lille hjørne med manga'er, og det kunne jo være, at man kunne få nogen, som jeg havde ledt efter. Og jeg havde ret. Angel Sanctuary 1-4 stod på hylden, og der var 20% på alt i forbindelse med Kita Træffet. De koster 80 kr. i Faraos Cigarer, og her gav jeg 50 kr. stk., så der blev lige sparet en del.
Personligt er jeg ikke helt vild med Angel Sanctuary, men eftersom jeg er fan af manga-ka'en Kaori Yuki, mente jeg, at det er et stort fail ikke at have mindst noget af hendes mest populære serie, nemlig Angel Sanctuary. Jeg kan godt lide Kaori Yukis gotiske stil, og de overnaturlige væsner hun inkluderer i mange af sine serier. Hendes Fairy Cube tog mig virkelig med storm.
Anyways, nu har jeg i hvert fald 1-4 af serien.

 
Som sagt havde MangaAnimeLover en bod derude, og de smykker jeg har gloet med længsel på inde få Facebook lå pludselig foran mig. Den hurtige ninja mig havde allerede taget dem jeg skulle have, da hun stod og stillede dem op xD 
Så jeg fik købt disse to armbånd, super flotte og søde, samt et par kage øreringe med en skumfidus på. Jeg kunne virkelig ikke stå for dem! Jeg kan virkelig anbefale hendes ting, hun er god til at lave det, og så har hun fantastisk smag!


Jeg fik også lige købt 20 stk. Deco Canes (Der er kun 19 på billedet, fordi den ene åbenbart lå på bordet x'D). Det bliver sjovt at skulle arbejde med det angående min neglekunst, det skal nok blive rigtig nemt og smart, tehe.
Det er meget godt, at neglekunsten bliver lidt nemmere for tiden, for jeg har virkelig travlt, nu hvor det er slutningen af 2. G, og fordi jeg har alle de ting kørende for tiden med manga og anime.

Men alt i alt, var jeg virkelig glad for, at vi tog derover, det var super spændende og interessant!

English summary: So I was to my first Kita Træf here in Denmark, which is a manga and anime event all the way in Jutland (I live on Zealand so it takes some hours).
I was there for my "work", so I was standing in the Comic Party boot together with my boss and friend, and I was researching to know a lot more about different events on manga and anime. It was a super awesome experience, and I'm so glad that I could be there! I also got to buy some things, which you can see on the pictures above.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar