2012-07-14

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Hvem har dog ikke ventet på en spil updatering?!
Tja, her kommer jeg i hvert fald med en ;D

Som mange manga, anime, spil og cosplay fans nok allerede ved udkommer spillet Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance her i slutningen af juli!
Og ihhh, hvor vi dog glæder os ;D

Logoet! ;D

Til jer der ikke er helt med på hvad Kingdom Hearts er, så er det en serie af spil produceret af Square Enix! Det er en hybrid imellem manga og disneys figurer. Selve serien Kingdom Hearts kan faktisk også købes på manga.
Men generelt handler serien om en dreng kaldet Sora (En mangafigur :D) og hans kræfter som en Keyblade Wielder. Han bruger nemlig en Keyblade (En nøgle xD) som våben til at fjerne Heartless' og Nobodies' fra de forskellige verdener som han ender i. De forskellige verdener er jo så forskellige Disney verdener, såsom "The Castle of Beasts" som er Skønheden og Uddyrets slot fra Disney. Sora får også hjælp fra Donald og Goofy, som er riddere til "King Mickey", for at hjælpe med at fjerne al mørket og ondskaben fra de forskellige verdener og oprette balancen igen. Originalt starter det hele med at Soras venner Riku og Kairi bliver taget af mørket fra "The Island og Destiney", som de altid hænger ud på. Og så opdager Sora sine kræfter som en Keyblade Wielder. Så går historien bare derud af :D
Den er utrolig populær og vildt god! Jeg kan virkelig anbefale at spille dem, hvis man ikke kender serien!

Anyway, det nye spil i Kingdom Hearts serien udkommer denne gang til Nintendos 3DS, hvilket er ret så surt for mig, for jeg ejer ikke en 3DS, og denne gang gør jeg ikke ligesom jeg gjorde med Kingdom Hearts Birth by Sleep (Den udkom til PSP'en, så jeg købte ganske enkelt en PSP (Playstation Portable), bare for at kunne spille spillet. Haha, nok mit største otaku øjeblik ever xD). Tilgengæld har min dejlige kæreste en 3DS og han har allerede pre-orderet spillet, så der kan jeg lige låne det ;D
Problemet med Kingdom Hearts serien, er at spillene udkommer til forskellige konsoller, så hvis man ønsker at få hele historien med, skal du indtil videre eje en Playstation 2, en Gameboy Advance, en Nintendo DS, en PSP og en Nintendo 3DS. Jeg har godt nok selv alle konsollerne, undtagen en 3DS, tilgengæld har jeg faktisk ikke alle spillene. Jeg har også hørt rygter om at der ville udkomme et "Kingdom Hearts III" til Playstation 3, men vi ved endnu ikke om rygterne taler sandt. Jeg håber det dog ;D
Man kan godt sige, at de spil som udkommer til de mindre konsoler, såsom Nintendo DS'en, faktisk mere er sideløbene historier, så alt giver mere mening, og at den egentlige historie løber via de store konsoller. Også selvom spillet til PSP'en var forhistorien til hele serien, og det ville være utrolig ærgerligt, hvis man ikke spillede det igennem! Den har en virkelig sørgelig og god historie.

Forsiden på spillet! :D

Historien i Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance siges at være efter Kingdom Hearts II, så jeg vil tro at den kommer efter Kingdom Hearts Re:Coded, eftersom den er en lille historie der kommer direkte efter Kingdom Hearts II. (Meget interessant "sidestory", handler meget om 1'eren btw. :D).
Selve historien i Dream Drop Distance skulle gå nogenlunde sådan her:
Sora og Riku er blevet tilkaldt af Yen Sid (Yen Sid er troldmanden, som Mickey er lærling hos i Fantasia "The Sorcerer's Apprentice", til jer der ikke kender hans navn.) og King Mickey for at tage "The Mark og Mastery Exam" (Hvilket er en "eksamen" som vi får kendskab til i Kingdom Hearts Birth by Sleep, da det er den test Aqua og Terra går igennem, hvor Aqua bliver den nye "Master"). Grunden til dette er så syv verdener, som er fanget i søvn kan blive åbnet, ergo bliver Sora og Riku sendt til "The Sleeping Worlds". Der skal de selvfølgelig få verdenerne til at åbne sig, og udryde "Dream Eaters" som plager verdenerne. Og hvis de klarer opgaverne som de får tildelt, vil de blive rigtige "Keyblade Masters".

Det er rigtig nok at Sora og Riku ser yngrer ud end i Kingdom Hearts II, men det er nok mest fordi, at de er blevet sendt ind i de sovende verdener, som måske får dem til at se yngrer ud? Det ved jeg dog ikke helt endnu, men jeg glæder mig til, at få det afklaret :D

I den nye KH (Kingdom Hearts) spil er der en utrolig stor fanservice med. Altså vi ved alle sammen at Nobodien Axel (Meget favoritiseret karakter) døde i KH II, så derfor kommer hans Somebody med i dette spil! Det er rigtigt "Lea" bliver en Keyblade Wielder og optrapper i netop denne historie. Ja, vi så ham godt nok i KH Birth by Sleep, men der var han kun en dreng ligesom Sora, Riku og Kairi. Her er Lea voksen! Ikke nok med det, så ser vi også Aqua, Terra (Og måske Ventus?) og Roxas igen. Jeg håber at Xion også optræder for en kort stund, men det har jeg endnu ikke hørt noget om overhovedet.

Et billede af noget gameplay :D

Nu til gameplay'en i denne version!
Ja, jeg har prøvet deres tester/teaser, så jeg har fået lov til at prøve lidt af gameplayen. Jeg må sige, at det er lidt anderledes end med de andre spil på Nintendo DS'en. Her kan du f.eks. bruge pinden ("stylus") til nogle angreb, hvor man i de tidligere faktisk ikke rigtig har haft mulighed for det, af hvad jeg husker. Jeg har godt nok hørt, at man tilgengæld ikke behøver bruge det.
I de her drømmer verdener er der også en helt ny ting man kan bruge, nemlig noget kaldet Flow. Det gør dine angreb stærkere og det er nemmere for dig at flytte rundt. Det vil helt klart være virkelig gennemført, hvis de har designet verdenerne til netop denne partikulære ting. F.eks. ville det blive en rigtig god ting at have i "Klokkerne fra Notre Dame" (Det er rigtigt folkens, der kommer vi endelig hen! ;D). Tja, nu har jeg ikke rigtig fortalt hvad "Flow" egentlig er, men jeg kan sige så meget, at det er en ultimativ form for Glide. Du kan praktisktalt flyve over hele byen, eftersom du kan komme højere og højere op, ved at sætte af fra vægge og hoppe dobbelt i luften. Flow er en smule svært at bruge i første forsøg, da det kræver lidt øvelse, men det er jo bare at rende rundt i en verden, så kommer det nok helt af sig selv.
Ellers er det med at bruge magi, lidt ligesom det plejer. Det er der ingen ben i ;D

Angående gameplay'et ved jeg at historien foregår imellem Sora og Riku, så jeg håber at det bliver lidt ligesom i KH Birth by Sleep. Til jer der ikke ved det, der spillede man en karakters historie og fuldførte den, selvfølgelig med et par huller i, fordi du manglede de andres historier. Når du så havde gennemført den første karakters historie, kunne du gå videre til den næste karakter og gennemføre den persons historie, indtil det til sammen gav en fuldendt historie og slutning. Jeg håber lidt det er på samme måde, for det var virkelig en smart måde at gøre det på, og rigtig dejligt at få en ny karakter at se tingene fra og spille med.

Et billede, hvor der er blevet brugt Flow på en fjende
(Det ligner det i hvert fald).

Det bliver rigtig spændende at få fingre i dette nye spil i serien, og jeg glæder mig til historien, da det altid er en fornøjelse at se den :D

Her er lige nogle trailers fra youtube, så i ikke bliver snydt for nogle teasers ;D


Den første her er fra Jump Fiesta 2012, den er godt nok på japansk, men der er engelske undertekster, så det går lige jo ;D


Den næste er den officielle trailer på engelsk! :D

2 kommentarer:

  1. Hello ! It's been a long time coming x')
    Sorry !
    So yes, it would be so nice to write in english for me :3
    I deleted the "follow me" button, and simply added the friend connect gadget because I don't have time to correct this problem! So you can come and follow if you want x)
    http://FumixLand.blogspot.fr/

    SvarSlet
    Svar
    1. Well, I'm not gonna write the whole post in english, since I'm bad at it, and I don't feel much for writting english, it's more fun writting in my mother language, but I will gladly write a resume, in the bottom of the post :D
      I'm glad that you took your time to answer me at least~
      Btw, now I'm a follower ;D

      Slet