2012-04-26

Manga Review: Mistress Fortune

 
Mistress Fortune's forside og på hylden~

Titel: Mistress Fortune (Zettai Kakusei Tenshi Mistress Fortune)
Mangaka: Arina Tanemura
Nogle andre serier fra Mangaka'en: Full Moon, Sakura Hime, I.O.N, The Gentlemen's Alliance, Short-Tempered Melancholic, Time Stranger Kyoko, Kamikaze Kaitou Jeanne
Årstal: 2008
Genre: Shoujo, Romance, Comedy, School Life, Supernatural
Volumes: 1 (Findes på engelsk i DK)
Anime: Nej

Handling: 14 årige Kisaki Tachikawa har psykiske kræfter, det vil sige hun kan udsende elektromagnetiske bølger, bruge telekinse og på en eller anden måde flyve. Hun arbejder for PSI, som er en hemmelig organisation for staten, hvor de bekæmper aliens kaldet Ebe.
Hun udformer et team kaldet Mistress Fortune under dækkenavnet Fortune Tiara og er forelsket i sin teampartner Giniro, som går under dækkenavnet Fortune Quartz.
Der er bare et enkelt problem: PSI tillader ikke at arbejdere bliver involveret med hinanden personligt!
Men lige når Kisaki tror, hun alligevel er kommet lidt tættere på Giniro personligt, bliver hun flyttet til Californien, hvor hun skal gå solo! Hvad vil Kisaki gøre? Og hvordan kan Giniro leve uden Kisakis størrelse DD bryster?!

Personlig mening: Allerede nu kan jeg sige, at forsiden lurrede mig ind. Det var først da jeg købte denne manga (Det var den anden serie jeg købte af hende - Full Moon kom først hos mig), at jeg fandt ud af, at jeg faktisk godt kan lide Arina Tanemura's stil. Det var helt ubevidst jeg tog den ned fra hylden og bare måtte eje den.
Selve manga'en er en smule fjollet, og historien er enkelt, men alligevel overdrevet kær. Jeg må også sige at Giniro er en "rigtig" dreng, for han tænker ikke på andet end Kisakis bryster! Haha, det er ret så underholdende!
Der er faktisk ikke så meget at sige til den, udover at Arina selvfølgelig har gjort det igen, hvad stilen angår. Den er så flot! Selvom nogen af baggrundene er simple, så passer det rigtig godt ind, at det lige er dét panel, der har en simpel baggrund.
Der er også nogle ekstra historier efter den orginale historie, hvilket helt klart også er værd at læse.
Jeg kan anbefale denne manga til folk, der godt kan lide lidt fjollet kærlighed, generalt Arina Tanemura's værker, 1 volumes manga'er og "sparkle-sparkle" paneler ;D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar