2012-04-09

Onigiri øreringe~

Mine hjemmelavede onigiri øreringe :D

Åh, det er jo så utrolig in at lave sine egne smykker i Lolita Fashion verdenen, så selvfølgelig er jeg jo også begyndt på det ;D
Det er meget populært med motiver såsom mad, eller bare noget spiseligt. Gerne kager og slik i flotte farver. Små figurer som er nuttede er også ret smarte at gå rundt med. Men nu er det mest spiselige ting som er motiver til smykker inde for Lolita Fashion.

Sidste gang kreerede jeg jo motivet dango'er, som er en japansk spiselig "risbolle" (Ved ikke hvad jeg ellers skal kalde en "dumpling"), og denne gang har jeg fået kreerede en onigiri! Kort sagt er en onigiri også en form for japansk spiselig risbolle, denne her er bare endnu mere kendt end en dango.
Onigiri er ris med forskellige former for fyld, formet som en trekant og så er der tang på :D
By the way, smager de sygt godt! Specielt dem med taiyaki (En form for krydret kylling).

Men ja, jeg valgte så at skabe et par øreringe med det motiv! Og her er det færdige resultat! Nuttede onigiris, i en mere naturtro version end de tegnede ;D

Jeg har brugt Soft Fimo til at skabe dem. Jeg brugte en hvid til risene selvfølgelig, også skabte jeg tang farven ved at mikse grøn og sort sammen, så den fik en rigtig god tangfarve!
Derefter har jeg skabt en tekstur i tangen med sandpapir, så man kan faktisk se små prikker i, ligesom rigtig tang. Dersværre er det lidt svært at se på billedet.
For at skabe tekstur på risene, har jeg brugt en tandbørste, så den fik sådan nogen små huller og blev lidt ujævn, ligesom hvis det var ægte ris sat sammen! Det kan så nogenlunde ses på det første billede.

Tihi, jeg er så glade for de øreringe, jeg har fået skabt indtil videre, og jeg har en hel liste med forskellige jeg skal skabe næste gang >w<

Her er onigirierne ved siden af en to-krone, så i kan se størrelsesforholdene.

Når, hvad siger i så til mine onigiri øreringe? :D

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Du ville blive overraskede over hvor mange der faktisk skriver det inde på deviantart... xD

      Slet