2012-04-22

Øreringe til Galla

Jeg skal jo til galla den 28, det vil sige på lørdag, og jeg har løbende kreeret tilbehør til min gallakjole som min mor syer. (Det er skønt at have en syerske til mor xD)

Jeg har lavet lidt forskelligt, og er ikke blevet færdig med noget af det, udover øreringene!
Derfor ville jeg egentlig bare vise øreringene frem, og fortælle lidt om designet.

Her er de begge.

Et close-up af perlerne.

Designet er simpelt, eftersom jeg er gået efter et simpelt design i det hele taget. Ikke noget overdådigt, som jeg ellers elsker helt vildt - men et galle for mig (specielt også fordi det er 1. g) er simpelt og pænt.
Øreringene er enkle og nemme at lave, man skal bare lige vide hvordan.

Jeg startede med at lave perlerne, hvilket man faktisk skal bruge to nåle til, ellers kan man ikke skabe den runde cirkel. Det design perlerne har er også på selve gallakjolen, så en rød tråd løber igennem tilbehør og kjole.
Man skal bruge en tråd, også putter man en nål i hver ende, så tråden bliver til et U, når du holder den, og så er det ellers bare at starte på designet.
Jeg har puttet 5 små perler på den ene side (Lad os sige på den side du har den ene nål i, som er højre). Derefter har jeg puttet en lille perle efterfulgt af en lilla facetperle og en lille perle igen på venstre side. Så har jeg puttet venstre nål ind i den femte lille perle på højre side, byttet nålenes hånd - så venstre nål nu er højre nål (I højre hånd), og højre nål nu er venstre nål (I venstre hånd). Det er hvad jeg har gjort. Så har jeg bare gjort det i den modsatte side, for at facetperlerne kom på hver deres side.
Så har jeg syet begge ender ned i tyllet og hevet. Så er der en lille sløjfe ligne dims.

Whauw.. Det var fandme svært at forklare! Men jeg håber det giver mening, ellers må i jo bede om en video af det ;D

Jeg synes selv de er blevet søde, og de matcher godt til kjolen. Tyllet kilder lidt, men det er ikke noget, man ikke kan holde ud :D
Nårh ja, nu skal jeg ikke ligefrem tage hele æren - min mor hjalp mig, når det ikke gad fungere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar