2013-06-04

Copenhagen Comics Festival 1-2 juni 2013

Mit skilt~
Er du gal en lækker weekend! :D
Som sagt var jeg til Copenhagen Comics "Festival", hvor jeg skulle arbejde i boden for Comic Party! Ergo fik jeg halv pris ved indgangen og noget frirum ind imellem til lige at få nogle signeringer og bruge penge på ting og sager, samt frokost.
For resten er Copenhagen Comics Danmarks største tegneseriefestival, til jer der lige undrede sig. Det er en mega fed festival, fordi der kommer rigtig mange kendte og awesome mennesker inde for tegneserieverdenen, som man kan få signeringer og købe ting af. Der er danske såvel som udenlandske gæster, hvor man i mange tilfælde kan høre nogle foredrag med dem, så man kan lære en masse xD

Jeg fik som sagt også 'købt' en masse ting! Lige de tre ting på det ovenstående billede, fik jeg godt nok med hjem fra Comic Party boden. Det er nogle Death Note stickers med L, der er et billede af L på den anden side, en lille sød Puella Magi Madoka Magica figur, nemlig Kyoko, og to biograf fribilletter til Hjertets Hvisken fra Studio Ghibli som kommer i biograferne snart.

Så var jeg lige forbi boderne med Nosebleed Studio og Deadapple, hvor mine veninder Fei og Simone stod hos Deadapple. Fei og Simone har lige været med til at udgive 'Deadapple's Book of Tales', hvilket i kan se på ovenstående billede eftersom, at jeg bare måtte eje den og derfor også købte den.
Jeg elsker eventyr, så temaet ramte lige plet hos mig, samt jeg gerne vil støtte Simone og Fei's projekt med Deadapple. Deres bog koster kun 70 kr. og den er virkelig værd at købe! Den er rigtig flot tegnet, og historierne er virkelig gode. Jeg har ikke lige et link på stående fod til et sted man kan købe den, men i kan bare smide en kommentar, hvis i gerne vil købe den, og så fører jeg ordet videre ;D
Jeg fik samtidig købt den helt nye manga fra Nosebleed Studio, som hedder Swedish Manga Anthology 2013. Den koster 90 kr., men jeg fik både Deadapple's Book of Tales og Swedish Manga Anthology 2013 for 150 kr., da de havde et kombineret tilbud.
Jeg fik også købt nogle Studio Ghibli nøgleringe, som kan ses i close-up på billedet nedenunder:


ER DE IKKE SØDE?! Jeg kunne virkelig ikke stå for dem! De kostede 150 kr., og jeg måtte bare eje disse Studio Ghibli figurer!
Jeg ville nemlig rigtig gerne have en lille figur med Kiki's sorte kat, Jiji, fra Kiki Den Lille Heks (Eller som den hedder på japansk Majo no Takkyuubin), da jeg faldt over denne æske med nøgleringe fra flere af Studio Ghiblis film! Da jeg samler på nøgleringe, kunne jeg virkelig ikke lade være med at købe dem.
Fra venstre hjørne mod højre, øverst:
En lille støvfolk figur fra Chihiro og Heksene, en træånd fra Prinsesse Mononoke, en lille Totoro fra Min Nabo Totoro, "rensdyret" også fra Prinsesse Mononoke, Porco Rosso fra Porco Rosso og til sidst Jiji fra Kiki Den Lille Heks! :D


Så fik jeg også købt lidt tegneserier hos Faraos Cigarer. Jeg har længe kigget på Stardust, skrevet af Neil Gaiman, i tegneserie formen og besluttede mig derfor at det var på tide at købe den. Mange af jer kender nok allerede historien Stardust, da den er blevet filmatiseret, og har nok derfor set filmen. Denne version kostede 160 kr.
Så fik jeg købt Tim Burton's The Nightmare Before Christmas i manga version. Jeg kunne ikke dy mig, eftersom jeg er så stor en fan af Tim Burton og den kostede kun 72 kr.
Så købte jeg Death: At Death's Door 1 lavet af Jill Thompson, hun har blandt andet været med til at lave The Sandman, som faktisk også er skrevet af Neil Gaiman. Den kostede 80 kr.


Så fik jeg også lige købt volume 10 og 11 af alles yndlings Valhalla! De kostede 50 kr., hvilket faktisk er halv pris i forhold til, hvad de enkelte volumes koster i butikkerne. For resten har jeg selvfølgelig andre end de her to, haha, jeg køber ikke bare random volumes for ingenting.
Jeg fik faktisk også selveste Peter Madsen til at signerer dem begge! Jeg var også med til hans foredrag, fordi han simpelthen er så super cool, det var meget fascinerende også.


Her er så et billede af en af mine to Valhalla bøger, hvor Peter Madsens autograf er i! Og se, de er helt til mig, med mit navn og alt muligt!


Jeg mødte også Patrick og Shelly Block! De er team, som har tegnet Anders And tegneserier i over 20 år! Patrick Block tegner dem og Shelly Block skriver historierne til dem. Jeg var også til deres interview, fordi de er så super awesome, og er du gal, Shelly er virkelig sjov xD
Jeg var helt oppe at ringe, da jeg stod overfor Patrick Block, og han sad og tegnede mig denne Joakim Von And tegning med sin signering. Den er SÅ sej, og det er ufatteligt, at han kan tegne så detaljeret så hurtigt.


Jeg fik også Mel Kishida's autograf og en tegning af super nuttede Ohana Matsumae fra anime'en Hanasaku Iroha (Hanairo i kort form). Jeg var så lykkelig over at møde ham! Kishida's arbejde er så fedt! Han designer karakterer til spil og anime'er, hvor han blandt andet har designet alle karakterne til Hanasaku Iroha og Red Data Girl. Han har mega fed smag inde for design, og han er rigtig god til at varierer karakterer.
Jeg var også med til hans 'foredrag' om tegn og fortæl. Det var super cool at se, hvordan han bare lynhurtigt kunne tegne Ohana Matsumae, farvelægge hende og det hele på under en time.

Så fandt Louise Clark og jeg Søren Tomas helt tilfældigt! Søren Tomas har skabt tv-serien og pc-spil Thomas & Tim :D
Det var totalt min barndom, der lige kom frem igen, og jeg blev så overdrevet lykkelig da han tegnede Frida til mig!
Det var ret morsomt, for de stod faktisk i en bod der intet havde med Thomas & Tim, alligevel var det egentlig det de kom til at tegne mest under festivalen, og Søren Tomas var sådan helt "Vi skulle have lavet en stand med Thomas & Tim, prøv at forestil dig, hvor mange der ville dukke op." Haha, de var dog stadig glade for, at de havde så mange trofaste fans stadig xD

Alt i alt var det en mega fed tegneseriefestival! Det var også rigtig sjovt at stå i Comic Party boden (har kun prøvet det en gang før til Kita træffet), jeg fik også mødt nogle super hyggelig mennesker, mens jeg stod i boden. Jeg fik snakket rigtig meget manga, anime og Comic Party med mange folk, og har derfor fået flere venner! ;D
English summary: The Copenhagen Comics Festival was SO funny. It was a super great weekend, and I got autographes from Peter Madsen, Patrick Block, Mel Kishida and Søren Tomas. SO COOL! I also got to buy a lot of stuff even thought I was at work (I was in the Comic Party stand), but to work for Comic Party sure is one of the funniest jobs ever! You get to talk to a lot of different people and talk about things you love! ^^

2 kommentarer:

  1. Ej hvor lyder det egentlig fedt! Og er heeelt vild med nøgleringene :-) Hvor er de dog fede!

    xx Emma

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er super fedt! Og mega hyggeligt ;D
      Jo tak, det er jeg også, de er super søde :D

      Slet