2013-06-09

Min første paryk nogensinde!

Så fik jeg min første paryk nogensinde ind ad døren for nogle dage siden! :D
Jeg kunne ikke prøve den før i dag, fordi jeg ventede på en wig cap (weaving cap), jeg havde købt af en cosplayer på facebook, den kom hurtigt ind ad døren, så nu skulle min flotte paryk prøves!
 
Jeg har købt parykken af en anden cosplayer over facebook (i sådan nogen "salg, byt, køb" grupper - de er fantastisk gode x3), og hun brugte faktisk lige netop denne paryk til et cosplay af Sumire Takahana fra Venus Versus Virus, og det er tilfældigt den samme person, som jeg skal cosplaye! ;D

Jeg tog tonsvis af billeder af mig med parykken på, fordi jeg synes det er sådan en flot paryk! Den virker også helt livagtig! Parykken er godt nok mere rødlig end på billederne, det i midten med blitz kommer tættest på den røde farve.
 
Med lidt sollys og briller.
 
Med blitz, så den røde farve kan ses lidt bedre.

Uden sollys eller blitz og ingen briller.
 
Parykken er lavet af kanekalon, også kendt som "japansk fibre" nogle steder. Den er virkelig lækker at røre ved, samt den ser virkelig ægte ud! Ud fra, hvad jeg har læst mig til, vil jeg tro, at parykken er i high-temp, da den falder rigtig godt.
Kanekalon anbefales at købes mest til allerede stylet kort håret parykker, da de længere vil filtre nemmere. Det er også bedst at købe dem med high-temp, da non-temp gør, at de hurtigere "slides". Hvis der vil læses lidt mere om, hvilken paryk man skulle gå efter, er der en rigtig god og fantastisk artikel i DKos Cosplay Magazin volume 3. Du kan trykke her, og så gå til side 50, det er en mega fed guide!

Parykken kostede mig i alt 140 kr., hvilket helt klart er en skøn og billig pris! Originalt er den skabt til et cosplay af Meiko fra Vocaloid, men man behøver jo aldrig at følge anvisningerne, vel? xD

Der er mange, der har sagt, at de synes det passer bedst at have briller på til denne paryk, fordi de godt kan lide, hvordan de ser ud sammen, meh.

Jeg har for resten også en ny kjole på fra Ellos ;D
 
English Summary: I just got my first wig EVER! It's a little more redish than on the pictures. I'm SO happy! I really like this wig, mainly because is has a nice cut and it's perfect for my cosplay of Sumire Takahana from Venus Versus Virus! >w<

Ingen kommentarer:

Send en kommentar