2013-06-26

Noes kombineret afskedsfest og 18 års fødselsdag

Om nogle dage, er der gået et helt år siden Noe kom til Danmark som udvekslingsstudent, og hun holdte derfor en kombineret 18 års fødselsdag (selvom hun faktisk først har fødselsdag i slutningen af juli) og afskedsfest for venner og "familie" (værtsfamilien, som hun også bare har kaldt 'kazoku/家族' ;D), eftersom hun snart skal hjem til Japan igen.

Det er ikke første gang jeg nævner Noe på bloggen, eftersom jeg har været rundt omkring i Danmark og hængt meget ud med hende i løbet af året. Hun er en super fantastisk pige, og man kan altid have det sjovt med hende! :D
Som sagt var jeg til hendes afskedsfest og kombineret 18 års fødselsdag, så derfor havde jeg selvfølgelig gave med! Jeg havde faktisk splejset med 7 andre, for at købe hendes gave, da hun ønskede sig en af de populære marguerit halskæder.
Da hun tidligere havde spurgt mig om de smykker og, hvor man kunne få dem henne, fortalte jeg hende, at de var utrolig dyre, så jeg vidste ikke om hun havde råd til det, nu hvor hun "snart" skulle hjem. Så vi købte den til hende i stedet! :D

Er du gal, hun blev super glad! Jeg har en hel billedrække der kan fortælle det:

Her er hun lige ved at åbne pakken.

Og hun ser, hvad der er i!

Hun blev godt nok overrasket!

Jeg havde skrevet kortet som fulgte med gaven, fordi vi ville blande det danske og japanske, derfor blev kortet på japansk. Desværre er jeg rigtig dårlig grammatisk, eftersom jeg er selvlært, og jeg kun har haft en uges professionel undervisning, så jeg måtte få en venindes veninde til at hjælpe mig med oversættelserne, men til sidst blev det til noget flot japansk:

来月お誕生日をおめでとうございます、のえ
誕生日は楽しくなってと望んでいます!
のえは大事な友達です。私たちはのえが大好き!
寂しくなるから、また会えましょう!

Oversat står der noget i denne retning:
Tillykke med fødselsdagen i næste måned, Noe. Jeg håber du får en dejlig dag! Noe er en fantastisk ven. Vi elsker dig Noe! Vi vil savne dig, så lad os mødes igen!
(Det skal lige siges, at jeg har skrevet Noe med hiragana her, fordi jeg har set mange veninder gøre det, men hendes navn staves med et bestemt sæt kanji, jeg ikke lige kunne finde på computeren, men som jeg skrev i kortet, fordi hun engang skrev det til mig i hånden ^^)

Her læser hun så kortet, hvor hun bagefter læste det højt.

Jeg er virkelig ked af, at hun skal hjem igen, for det er altid hyggeligt og sjovt at være sammen med Noe. Der vil nok gå 2 år, før jeg kommer til at se hende igen, men i det mindste vil jeg se hende igen. Det bliver helt klart et mål at komme til Japan og møde Noe endnu en gang! Jeg vil rigtig gerne se hendes verden, nu hvor hun har set min, hvis man kan sige det på den måde.

Det var super hyggeligt at være til hendes fest, og der er virkelig skønt at se hende pakke gaver op, hun er sådan en glad pige! Der er ikke noget bedre end at se ivrige folk, pakke deres gaver ud xD

Noe fik oveni købet kongeligt porcelæn! :D

Jeg fik taget nogle fællesbilleder med hende, og en ny veninde jeg mødte:

Her står jeg med Sachi :)

Så lige et billede af Sachi, Cecilie, Noe og jeg!

Jeg håber virkelig, at jeg kan se Noe en sidste gang, inden hun skal hjem igen! Så kan vi nemlig spise Peter Beier chokolade, for det har hun stadig ikke fået smagt, til trods for, at jeg har snakket om det virkelig meget ^^'

Der var virkelig lækker mad til festen, og desserten var endnu bedre! (jeg er jo et dessertmenneske, så det er klart, jeg vil sige det ^^') Vi fik en blanding af japansk og dansk mad, så der var både sushi og frikadeller, hvor det hele var dejligt hjemmelavet :D
Desserten var mega lækre småkager og kage, samt is med grøn te pulver på (det er sådan noget grøn te, der er sødt og bruges derfor til desserter, det smager fucking fråderen at putte på vanilje is xD)

Men jeg kommer virkelig til at savne sådan en smilende og grinende pige som Noe! Nu mangler jeg en café- og kageelsker buddy :'(

English summary: So my japanese friend Noe is going back to Japan since she has been here in a year. She hold a "farewell" party combined with her 18th birthday. It was a great party with great food and entertainment! She was super happy about the present we bought her :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar