2013-06-13

Sommerens teselskab~!

Som tidligere sagt, skulle jeg holde teselskab i dag!
Jeg bagte kager hele dagen i går, så der ville være en del at vælge imellem for mine søde gæster Amanda, Cecilie, Elizabeth, Noe og Sükran, som ville dukke op 13:30~
Jeg fik også bagt et udvalg af 9 "kager", det vil sige muffins og småkager er inkluderet i optællingen. Jeg havde også fået bagt en rosenvands kage, men jeg nåede ikke at pynte den, så den så aldrig bordets lys x'D
 
Mit kage tema var "sommer i haven", så jeg valgte at kagerne skulle være søde og friske! Derfor valgte jeg hovedsagligt at skabe en kagemenu med frugt og bær, som man normalt kan finde i haven.
 
Jeg fik også i tirsdags min nye Lolita kjole, og selvfølgelig skulle jeg have den på til mit teselskab. Det er faktisk min første JSK, og det er en Nicholas Fruit fra Innocent World, den kostede mig i alt 664 kr., inklusiv import fra butikken Lolita Desu, hvilket der vil komme meget mere om senere.
 
 
Så det var på med kjolen og underskørtet, så jeg var klar til et rigtigt teselskab! (Undskyld for at se dum ud på billedet xD)
Jeg følte for resten, at det var alt for varmt med min bluse indenunder, så gik lidt utraditionelt Lolita i det, men det skal, der vel også være plads til en gang imellem.
 
 
Så havde jeg dækket fint og simpelt op. Jeg valgte at ligge tebreve på bordet så mine gæster selv kunne vælge, hvilken slags te de helst ville have, så alle kunne få deres ultimative ønske.
Som i så jeg havde købt tidligere, passer de chokoladebrune servietter rigtig godt ind i det rosa, hvide og let lyserøde, det er også skønt, hvordan frugten på de små muffins matcher det hele.
Der står for resten chokolademousse i champagneglas på midten af bordet med flødeskum og jordbær på toppen.
 
 
Her er de kager, som der kunne findes på kagestativet. Øverst har vi nogle chokoladesmåkager med nougatcreme i midten. I midten kunne der findes chokolade-, jordbær-, kirsebær-, rabarber- og hindbærmuffins. I bunden kunne der, derudover dem allerede nævnt ovenover, findes blåbær- og vaniljemuffins.
Jeg valgte at gå med et simpelt design for alle muffinsne, da jeg mente at simpelheden mindede mig om friskhed, luftighed og sommer. Derfor valgte jeg at lave flødeskum, eftersom den hvide ville kontrastere kagerne og passe rigtig godt ind i min opdækning farvemæssigt. Jeg valgte at putte en tilhørende stykke frugt, som der var i kagen oven på som pynt, dels fordi man derfor kunne se, hvilken smag kagen havde.
 
 
Her er Sükran og Noe, hvor Sükran smiler og Noe spiser en chokolademousse, vi havde det alle rigtig hyggeligt~ Der var te, juice og en citronmynte limonade, hvoraf jeg fik opskriften hos bloggen "Her Curious Elegance" her.
 
 
Her har vi så Cecilie, som har fingre i en chokoladesmåkage med nougatcreme i. De var et kæmpe hit, og der kommer selvfølgelig opskriver o.lign. efter dette indlæg, hvis i alle sammen gerne vil prøve dem.
 
 
Her smiler Amanda og Elizabeth! Blomsterne for enden af billedet fik jeg som værtinde gave af de søde tøser og Noe havde taget grøn te muffins med, hvilket jeg elsker! Blomsterne er også virkelig flotte, og jeg var så glad for at få dem, for de passede perfekt ind til teselskabet, og jeg havde selv været ked over ikke at have fået købt nogle blomster.
 
 
Og der blev spist og drukket en masse te, juice og limonade!
 
 
Det er rigtig godt med et stort te udvalg til sine gæster, og som stor tedrikker og elsker, har jeg godt nok noget af et udvalg.
Jeg havde lagt nogle få på bordet, af dem som var tebreve, og fortalte, at hvis der var en bestemt te mine gæster ønskede, kunne de bare spørge og så ville jeg nok have den. Det resulterede i at vi fik den "rigtige" grønne te på bordet, som Cecilie synes rigtig godt om, og en løs pose med lakridste, som Elizabeth og Sükran helst ville have.
Det er rigtig dejligt, at man til et teselskab bare kan bede om en, hvilken som helst te, og så har værtinden den! Så et godt udvalg af te, med anbefalinger på de fleste, giver en masse glade gæster ;D
 
 
Vi havde det super hyggeligt, og jeg var rigtig glad for, at alle mine gæster kunne lide kagerne og spiste super flittigt af dem! De er nogle rigtig gode gæster til et teselskab ;D
 
Fælles for alle mine gæster var, at de alle kendte Noe, og mit formål var mest, at vi alle skulle kunne snakke og hygge med Noe, inden hun skal hjem til Japan i næste måned D:
Det bliver SÅ trist at skulle sige farvel til hende!
 
Men udover det, havde jeg en fantastisk og hyggelig dag, men en masse søde og sjove mennesker! :D
 
English summary: So today I was holding a teaparty for five of my friends! I made 9 different cakes, even thought one didn't get on the table, cause I didn't had the time to make it pretty (xD). I was wearing my new dress I bought at Lolita Desu, which is a Nicholas Fruit JSK. I got roses from my guests and some green tea cupcakes, which I love! My theme for the cakes was "Summer in the Garden", so I made a lot of different cupcakes with fruits in 'em. I also had various of tea selections for my guests (mainly because I'm a heavy tea drinker) and we all had a fun and lovely time! :D

2 kommentarer: