2012-03-11

Utaite Yamai!

Jeg er blevet helt vild med cover versions af Vocaloid sange!
For det første til jer der ikke ved hvad Vocaloid er, så er det er synthesize program, hvor man kan skabe melodier og sang via en programatiseret stemme. Det er utrolig populært i Japan og inde for manga/anime genren, da det er sådan figuren Miku Hatsune er blevet skabt. Det er så populært, at Miku Hatsune som et hologram giver koncerter O_O

Sådan ser pakken ud for Miku Hatsune's Vocaloid program :D

Personligt er jeg ikke altid så vild med sangene fra Vocaloid, da de godt kan blive meget mekaniske, og lyde lidt for meget en maskine til min smag. Derfor retter jeg mig mod noget, som hedder "cover versions". Det er en utaite (Det er en som skaber cover versions af sange, hvor de derefter bliver oploadet på Nico Nico Douga) som har skrevet kontrakt med NicoNicoDouga, der synger disse sange! :D
Jeg har selvfølgelig også min favorit utaite, og indtil videre er det Yamai! Hun synger så godt! Og jeg elskede specielt hendes cover version af vocaloiden Len Kagamine's Evil Servant. Jeg synes det er fascinerende, hvordan hun kan have sådan en smuk stemme, og alligevel at kunne gøre den så dyb, for at det stadig lyder vildt godt! I følge mig er originalen slet ikke ligeså god som Yamais version! Tja, jeg opdagede faktisk først Yamai på grund af sangen Evil Servant, og jeg har altid elsket versionen. Derefter tænkte jeg om hun havde lavet andet, og jeg søgte på hende. BAM! Så fik jeg et hav af cover versions! ;D
Min næste yndlings sang med Yamai der synger er One Room, All That Jazz!, nok også mest fordi jeg synes, det er så hardcore at japanerne har skabt en jazz sang, og så lyder beatet vildt godt, virkelig jazzed ;D

Evil Servant sunget af Yamai, handler om de to tvillinger Len og Rin Kagamine.

Her er sangen One Room, All That Jazz!

Tja, jeg ville egentlig oprindeligt bare fremvise nogle sange, men det kan jeg jo ikke ligefrem gøre uden grund, vel? xD
Så tænkte jeg ville fortælle lidt om Yamai, jeg kan i hvert fald anbefale hendes sange :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar