2013-05-14

Sailor Moon inspireret odango frisure

Jeg er blevet helt vild med den japanske frisure kendt som "odango" frisuren!
 
Jeg blev helt inspireret af Usagi Tsukino, eller bedre kendt som Sailor Moon, fra anime'en Sailor Moon til at lave den~ Mamoru Chiba giver jo i starten af serien Usagi navnet "odango", hvilket simpelthen er grundet hendes frisure, som jo går under det navn.
Åh ja, Sailor Moon vækker godt nok minder frem! Det var en af de første anime'er jeg så, og jeg så en HEL del episoder og sæsoner, kan jeg godt sige jer.
 
 
Så har jeg lige sat et billede ind af Sailor Moon i hendes klassiske opstilling, hvoraf største delen af os nok allerede kan hendes catch phrase til lige netop denne opstilling; "愛と正義の、セーラー服美少女戦士、セーラームーン! 月に代わって、お仕置きよ!" (Ai to Seigi no, Sera fuku bishoujo senshi, Sera muun! Tsuki ni kawatte, oshioki yo!)
Og til alle jer der forstår hat og briller af japansk, samt ser dubbed og subbed anime kender nok bedre sætningen på engelsk --> "For Love and Justice, the pretty soldier in a sailor suit, Sailor Moon! In the name of the Moon, I'll punish you!"
 
I kan se frisuren på billedet. Frisuren bliver som tidligere sagt kaldet en "odango" frisure, fordi de to "buns" på hovedet ligner lidt dangoer. Dangoer er noget populært japansk mad, hvilket er kendt som "dumplings" på engelsk.
Lige præcis den frisure som Sailor Moon har er en klassisk odango frisure med rottehaler!
 
Jeg lavede håndtegnet som Sailor Moon også bruger ved sin catch phrase, så jeg kan kun sige:
"In the name of the Moon, I'll punish you!"
 
Så her er mit hår sat op i en odango frisure med rottehaler, og jeg synes absolut, at det er en super nuttet frisure!
Nu er mit hår jo langt kortere end Sailor Moons, hvilket også er derfor, at det kun er inspireret fra hende. Samt jeg sætte dem lidt længere nede end hendes.
 
Det er en utrolig nem frisure at lave, og det gør virkelig ens tøj en tand mere nuttet end de var i forvejen, atihi~

English summary: Recently I've been totally in love with the "odango" hairstyle. It's a japanese hairstyle, and it's named odango because the two buns on the head looks like dangos which is some japanese food known as dumplings. I was inspired by Usagi Tsukinos hairstyle, aka. Sailor Moon, from the anime Sailor Moon. She has the classic hairstyle odango with pigtails. I find the hairstyle SO cute!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar