2012-02-13

Cosplay Walk i KBH!

"Man gør så mange skøre ting, når man er Cosplayer"
I lørdags drømte BR nok, at de ikke havde en kæmpe karrusel 
i midten af butikken xD 

Der var Cosplay Walk i KBH i lørdags (D. 11), og self var det utroligt hyggeligt!
Til folk der ikke ved, hvad en Cosplay Walk er, så er det en event, som vi mennesker med samme interesse inde for Cosplay, manga, anime & Japan holder på random tidspunkter, for at møde endnu flere med samme interesse! :D

Det hele foregår på Facebook, så man har lidt svært ved, at blive inviteret hvis man ikke har fb. Så skal man self, kende ret mange Cosplayers in real life, så de lige opsummere dig omkring det ;D (Normalt holdes en Cosplay Walk om sommeren, da det er sygt koldt her til vintertid at Cosplaye ^^' - Men alle folk havde savnet hinanden så meget, at der blev lavet en Walk her i februar~)

Men i hvert fald havde jeg også et formål mere end bare at have det sjovt. Jeg har nemlig et interaktivt fotokoncept i skolen, det vil sige, at man skal interagere med den/de personerne, man tager billederne af. At man beder dem om at være med i hele aktionen. Og jeg fik straks en ide med awesome Cosplayers! Jeg valgte Cosplayers, fordi den "normale" befolkning der ser os komme gående regner med, at det er vores sande jeg, siden vi tør gøre det. Men er det nu også ens "True self" (OMG! Shugo Chara all over! xD), det kan jo sagtens være en "maske", man gerne vil fremvise, eller ønske man er. Min pointe var at jeg ville have forskellige Cosplayers til at skrive hvor mange procent, de var sig selv i øjeblikket. Nogen synes det var virkelig svært at svare på, og andre diskede hurtig op med et svar. Men når de så havde skrevet hvor mange procent de var sig selv, vurderede jeg (Uden de anede det) om de skulle smile eller have "Stone face". Hvis man var 100% sig selv, så jeg gerne de skulle have stone face, da det giver en kontrast og en modsat effekt, som ville få betragteren af billedet til at overveje om personen egentlig mener det der står :D
Jeg var faktisk ikke den eneste, der havde et skoleprojekt. Der var også to andre som var med til at observere os og spurgte om forskellige spørgsmål xD

Her er et resultat af mit Stone Face projekt.

 Dette er også et resultat af mit Stone Face projekt.

Om selve Walken kan jeg fortælle, at det er noget man burde gøre! Altså vi startede under det store ur inde på Hovedbanegården, og der var desværre en Justin Bieber event lige ved siden af (Fuck, de var creepy! En monster flok af små piger (Med to drenge i, vi spottede dem med vilje ud :D). Jeg forstå simpelthen ikke sådanne mennesker! :U (Og det var slet ikke ironisk fra en personen som stod med katteøre og hale lige ved siden af xD)).
Da vi var taget af sted startede vi i Fætter BR (Jeg siger jer! My Little Pony: Friendship is Magic er TOTALT IN i manga verdenen! (I dunno why ._.)).

Det spændende var mere, da vi nåede til Faraos Cigarer! (Der er -20% på alle varer på lørdag!) Så skulle der spenderes penge, i hvert fald for de fleste (I do not have any money in the moment *manly cry*). 
Anyways lånte jeg penge af min kæreste til at købe Tegami Bachi vol 1. En manga min far har introduceret til mig. Ja, min egen far xD - Han aner intet om manga og alt det der, men han var i Japan og købte Tegami Bachis artbook med hjem (<3), og som sædvanlig har han ret god smag inde for ting. Tegami Bachi er en ret lækker manga allerede i første volume, stilen er skøn og detaljeret, samt det er et skønt koncept der er lidt gotisk i det, totalt mig! :D
Min kæreste fik købt den sidste nye film/anime inde for Studio Ghibli Collection (Samme folk som har skabt fx Totoro min nabo & Chihiro og heksene, til jer der ikke er klar over det), nemlig Arrietty. Den vises faktisk i biografen inde i Fisketorvet! O_O

Vi tog til Fantask efter Faraos (Of course!), og der fik min kæreste købt endnu flere anime'er! Nemlig Venus Versus Virus (Min fave anime, derfor han købte den :D), Clannad, My Bride is a Mermaid, Modern Magic Made Simple, Himawari! & Himawari Too!!.

 
Her er de 7 animer og ene manga som min kæreste 
(Jeg kan vel ikke rigtig tælle mig med, vel? x'D), fik købt :3

Som kan ses fra venstre hjørne oppe i toppen er Arrietty som kostede 199 kr. Derefter Venus Vs. Virus til 250 kr., så er der Clannad (Som er i hvert fald ALLE pengene værd!) til 559,50 kr. Så kan My Bride is a Mermaid ses (det er de samme som har skabt Azumanga Daioh), som kostede 425 kr. Derefter er Modern Magic Made Simple til 399,50 kr. Så kan Himawari! ses til en pris af 399,50 kr. Så er der Himawari Too!! som er sæson 2 af Himawari! Der kostede det samme som sæson 1, nemlig 399,50 kr. Til sidst men ikke mindst er Tegami Bachi til 80 kr.

Og til sidst endte vi i Fisketorvet, hvor vi spiste frokost :D
Vi fik os en rigtig hyggelig snak med en af vores bekendte (Nick), og nogle nye mennesker vi havde mødt :D

 
Det er så Nick, som deltog i mit projekt xD

Jeg kan i hvert fald anbefale en Cosplay Walk, og der er faktisk en her på fredag d. 17. Det er en Cosplay skøjte dag, som foregår inde i Valby ;D
Skriv til mig, hvis i gerne vil dukke op, 'kay? :D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar