2012-02-07

Elefantens Chokoladekage

Så jeg har bagt kage i dag, selve opskriften hedder Elefantens Chokoladekage, og jeg har ingen ide om hvorfor xD
Det var en opskrift min mor fik, fra den SFO jeg var i som barn, og den er rigtig god! :D
Det er ikke en tør kage, men den kan stadig godt blive sprød i kanten, også er den bare vildt lækker, også selvom der ikke er "ægte" chokolade i! >w<

Dette er så chokoladekagen, med blitz,
ser den ikke god ud? xD

Og dette er chokoladekagen uden blitz

Opskriften for "Elefantens Chokoladekage" er:
  • 250 g. Hvedemel
  • 300 g. Rørsukker
  • 6 spsk. Kakaopulver
  • 1 tsk. Natron
  • 1 tsk. Bagepulver
  • ½ tsk. Salt
  • 2 æg
  • 150 g. Smeltet smør
  • 2,5 dl. Lunkent vand
Man blander alle de tørre dele sammen i en skål, derefter tilsætter man det smeltede smør og lunkne vand, samt æg. Så pisker man dejen med en elpisker, kommer dejen i en smurt bradepande og bager kagen på 2. nederste rille i ca. 35 min. ved 170 grader! Så nemt er det ;D (Advarsel: Dejen kan godt se virkelig tynd ud, men hvis du har fulgt den ovenstående opskrift, ser den præcis ud, som den skal være. Grunden til at den virker tynd, er fordi kagen så bliver "fugtig" og ikke som en tør kiks xD)

Jeg håber nogen får det sjovt, med at bage sådan en kage her :D

2 kommentarer:

  1. Hej Louise
    Tak for opskriften! Jeg kender den allerede, men kunne ikke finde det lille opskrifthæfte, jeg havde opskriften i. Jeg tror, grunden til at den hedder Elefantens chokoladekage er, at opskriften stammer fra et hæfte udgivet af Fairtrade. Alle opskrifter i hæftet havde derfor relation til "de varme lande", hvor man dyrkede Fairtrade.
    Kh. Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det var så lidt, Helle! :)
      Tak for info'en! Det supplerer godt til indlægget ^^

      Slet