Manga Review: Are you Alice?

Mangaka: Art: Katagiri Ikumi. Story: Ninomiya Ai
Nogle andre serier fra Mangaka'erne: Ikuimi: Zanbara!  Ai: Kiri, Teiden Shoujo to Hanemushi no Orchestra
Årstal: 2009
Genre: Action, Psychological, Mystery, Josei, Adventure, Fantasy
Volumes: 1-? (Manga'en kan ikke fås i DK. EDIT: Manga kan nu fås i DK 2013)

Anime: Nej

Handling: En ung fyr har efterladt alle sine drømme og ønsker, for derefter hvileløst at vandre ind i noget kaldet "Wonderland" (Eventyrland xD - Wonderland lyder bare meget bedre!), hvor han har fået navnet Alice. Ved at han har navnet Alice, har han også udfyldt den eneste betingelse for at være med i spillet "Kill the White Rabbit". Han får ét valg af The Queen of Hearts, han kan vælge at tage pistolen, han får tilbudt, og finde White Rabbit for derefter at slå ham ihjel, eller han kan dø på stedet. Med frygt for døden kaster Alice sig ud i en fucked up (xD) verden, hvor alt er bestemt af spillets regler bl.a. det med at The Mad Hatter skal beskytte Alice mod noget kaldet The Regrets (Som er fortrydelserne i folks hjerter, der lurer i byens gader). Han er dog ikke den første "Alice", der har prøvet at slå White Rabbit ihjel, og alle de andre Alice'er er blevet dræbt, inden de kunne vinde spillet. Så hvis Alice vil overleve at være i Wonderland, må han kæmpe sig benhårdt til sejren. Alligevel kan vi undrer os over, hvorfor der overhovedet er et spil om at dræbe White Rabbit, og hvad er det han lusker rundt og gør?

Personlig mening: Denne serie startede faktisk i en af de ugentlige magasiner, de har i Japan. Og det ærgrer mig utroligt at manga'en ikke kan fås i danmark, for det er helt klart en jeg med glæde ville eje!
Personligt elsker jeg alt, der har med Alice i Eventyrlands tema at gøre, så selvfølgelig fandt jeg også denne manga ;D - Jeg må sige, at det er et skønt tvist de har skabt ud af det originale koncept, bare det at selve Alice er en dreng er jo fuldstændig langt fra klassikeren. Samt det er en rigtig smart måde, at de har gjort sådan at Alice er en dreng på, da det jo er et pigenavn. Jeg må dog indrømme, at jeg synes det var lidt komisk i starten xD
Selve stilen er ret god, der er nogle lidt "wacky" karakterer (Of course) og de bliver fremvist ret godt, samt det er en meget moderne mangastil, som er utrolig skøn at kigge på :3
Det er helt klart en god manga, der er værd at tjekke ud, for jer der godt kan lide noget mærkeligt og awesome xD
Hvis man vil gå mere i detaljer med manga'en, har den sin egen wiki side her :D