2012-08-15

Mochi - YAY!

En veninde fra min skole har været i Japan her i sommerferien! Hun er så super heldig over at have oplevet Japan og ikke mindst Tokyo!
Hun fortalte at maden dernede faktisk var rigtig billig, så hun havde købt noget med hjem til mig!
Det var super sødt af hende at tænke på mig, da hun var dernede~

Nårh, men hun havde købt Mochi til mig! :D
Nogen af jer kender dem måske kun som Daifuku?

Jeg havde aldrig smagt Mochi før, og jeg kunne ikke helt sætte billede på ordet, men jeg havde dog hørt det før. Nu har jeg så også oplevet at smage dem!

Det er en form for riskage. Det er sådan en glutinous riskage, som er fyldt med noget sødt rødt bønne fyld.

Jeg viser lige et billede af dem~ Jeg har desværre ikke gidet at skære i en af dem, så i kunne se den inde i, men i kan jo forstille jer det, am I right? ;D

Her er indpakningnen med dem i!

Så er de hevet ud af posen - Den øverste række er normale,
den nederste er med grøn te smag (Ocha!).

De har en meget mærkelig konsistens. De er sådan helt bløde ligesom gele og så er det ligsom at tykke i en super blød vingummie uden rigtig at have nogen smag. Den er bare UTROLIG sød, allerede ved første bid, blev det lige lovligt for sødt til mig xD
Det røde bønne fyld smelter faktisk på ens tunge, som om det er lavet af rent sukker.
Der er meget mere smag i dem med grøn te smag, og for at være helt ærligt kan jeg bedst lide de normale, selvom det meste jeg kan smage er bare at de er søde.

Man kan blive ved med at undre sig over om man egentlig kan lide dem. Jeg tog en bid, tyggede længe på den, og da jeg var færdig tænkte jeg: "Hvordan er smagen egentlig? Kan jeg lide den eller ej?", og så måtte jeg blive ved med at tage en bid for at finde ud af det. Jeg fandt dog aldrig ud af det xD

English summary: A friend of mine was in Japan and she bought Mochi/Daifuku with her home. It's a glutinous rice cake stuffed with sweet red bean paste as the filling! It tastes a little funny, but allright ;D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar