2012-05-24

Kreativ med vandfarver

Nu har jeg valgt endelig at teste "rigtige" vandfarver ud ;D
Normalt har jeg favoriseret akryl, når jeg maler, men en kunstner kaldet Lora Zombie har virkelig inspireret mig til at prøve vandfarver ud, efter at jeg så den ene video med hende male.
Så jeg testede vandfarver i weekenden.
Jeg har selvfølgelig haft sådan et begyndersæt med vandfarver liggende, som jeg fik da jeg var 13 eller deromkring - jeg har bare aldrig brugt det.
Nu fik jeg ideen til det! :D
Men jeg har ikke udført min oprindelig ide endnu.

I weekenden testede jeg kun farverne, for at få en følelse af, hvordan de er. Både farve mæssigt, og når man maler med dem. Jeg prøvede også at lade dem løbe, da det helt klart er min yndlingseffekt ved vandfarver.
De virker som et rigtig godt redskab, det eneste problem for mig er, at man ikke kan lave nogle fejl, når man maler med vandfarver, det er virkelig svært at fjerne. Der er det nemmere med akryl, da en simpel hvid akryl maling fjerner farven. Den hvide i vandfarver er mere kalkagtig og støvet.

Abstrakt farve papir © mig :D

Tja, det blev så en abstrakt tegning/maleri, med alle mine vandfarver på.
Det var virkelig skønt at stå udenfor i det gode vejr og male, så det er noget jeg helt klart skal her om lidt igen ;D
Jeg er gået videre til naturalistisk og prøver at male en fransk anemone med vandfarver. Og jeg er sygt dårlig til at male blomster ved jeg nu! Haha, så er et landskab nok meget nemmere for mig, end en totalt zoomed ind blomst.
Men personligt kan jeg allerbedst lide den abstrakte stil, så selvfølgelig kommer der mere af det ;D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar